مجموع نظرات: ۰
شنبه ۹ آذر ۱۳۸۷ - ۱۲:۱۶
۰ نفر

شماره های 39 و 40 از سری کتاب‌های مترو با عناوین "راپورت‌های ملوکانه" و "بیب...بیب...موتور" هر یک با شمارگان 50 هزار نسخه منتشر و در ایستگاه‌های مترو در معرض عموم قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، راپورت‌های ملوکانه به روایت و تصویرگری مهدی تمیزی با نگاهی طنز آلود حکایات واقعی و انتقادی پادشاهی عصر قاجاریه را مورد بررسی قرار می دهد.

در این شماره حکایاتی از فتحعلی شاه، ناصرالدین شاه، حسین قلی خان معتمد الوزرا و مظفر الدین شاه روایت و بی‌کفایتی، فساد، قتل و غارت آنان برسرزمین ایران را گوشزد می‌کند.

همچنین کتاب "بیب...بیب...موتور" که به تصویرگری و روایت رسول آذرگون منتشر شد به استفاده صحیح از موتور سیکلت در شهر با نگاهی غیر مستقیم و فکاهه تاکید می‌کند.

رانندگی در خیابان های شلوغ، سرعت غیر مجاز، استفاده از کلاه ایمنی، رعایت علایم رانندگی، فرهنگ صحیح موتور سواری در ترافیک، حمل بار با موتور و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب مترو، مجموعه انتشاراتی از امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان مسافر در مترو و نیز آموزش فرهنگ شهروندی، هر ماه با تیراژی بالغ بر 50 هزار نسخه در بیش از 10 ایستگاه اصلی مترو عرضه می‌شود.

کد خبر 69578

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز